Hidratáló “BB” krém


Nézegettem a drogériákban kapható BB krémeket (színezett hidratáló krém), de mivel egy ideje próbálkozom lecserélni minden kozmetikumomat valami természetesebbre, így úgy döntöttem nincs nekem szükségem a drága bolti vegyszerekkel tömött verzióra.
Sminkelni nem szeretem magam túlzottan és az alapozó mindennapos viselése egyenesen megfojt, de sajnos eléggé sápadtas arcbőrrel lettem megáldva ezért muszáj volt valamit kezdenem vele. Ezért elkészítettem a saját “BB” krémemet.

Hozzávalók:

– Alverde arckrém (nem tudom az alverde termékek mennyire megbízható natúrkozmetikumok, de minden esetre természetesebbek mint a nem natúrkozmetikumok. Nekem ebből a gyöngykivonatos normál és kevert bőrre való verziója vált be)

– némi alapozó (ebből is természetesen alverdét használok)

– e vitamin

– mandula olaj

Hozzávalók
  • alapkrém
  • alapozó
  • e vitamin
  • mandula olaj

Hidratáló “BB” krém

Elkészítés

Elkészítés: Természetesen nem használtam fel rögtön az egész tubus arckrémet, hanem volt egy épp elfogyóban lévő tubusom, amiben körülbelül még 4-5 használatra elegendő krém volt. Egy 30ml es gyógyszertári tubuskába kinyomtam, ugy kb 10 ml lehetett. Ehhez hozzányomtam egy kis alapozót amennyit gondoltam, én nem sokat mert világos a bőröm és nem szerettem volna maszk hatást kelteni a krémmel. Beletettem még 2db E vitamin kapszulát amit a gyógyszertárban kaptam 100mg-os kiadásban. Mivel aznap szereztem be a mandula olajomat, és sok jót olvastam róla, hát úgy döntöttem hogy abból is teszek bele 3-4 cseppet, elvégre ártani csak nem árt. Végül összekutyultam az egészet, és lett belőle egy krémecske amit azóta bőszen használok, mert hidratál, és ha nem is sokat, de némi kis szint ad az arcomnak anélkül h elkéne viseljem az egésznapos fullasztó alapozó érzést.

Arckrémek

A lukreciakencei.hu oldalain található információk tájékoztató jellegűek, nem helyettesítik szakember véleményét, ezért kérjük, minden esetben forduljon szakorvoshoz. Szappankészítés előtt kötelező olvasmány: Ami nélkül ne kezdj hozzá a szappanfőzéshez! Krémkészítőknek pedig: Házi kozmetikumok - vigyázat!

17 hozzászólás

Szeretnéd követni a hozzászólásokat? Iratkozz fel hozzászólások Hozzászólások rss csatornája RSS csatornájára.

  • GinaXD szerint:
     
    2015. 01. 02. 15:30

    nagyon köszi! Grin

  • szerint:
     
    2015. 01. 01. 18:18

    Szia,
    szerintem itt sima arckrémet…
    L

  • GinaXD szerint:
     
    2014. 12. 31. 19:03

    Bocsi, lehet, hogy hülye kérdés, de nem tudom, hogy mit fed az alapkrém….
    Big Frown

  • szerint:
     
    2014. 05. 22. 22:10

    Kedves Ribizli!

    Bocs a késésért, nem voltam itthon.

    Hadd idézzek neked a kedvenc könyvedből, a testápoló kislexikonból:

    “a nedvességszabályozók. (amonosavak, pentózok, tejsav)..nem tévesztendők össze a nedvességtartó szerekkel (szorbit, glicerin). Utóbbiak a készítmények kiszáradását akadályozzák meg, hogy az mindig jól kenhető legyen. Magukhoz vonzzák a vizet, ezért a bőrápolásban semmi keresnivalójuk. Ott ugyanis ellenkező hatást érhetnek el, a bőr alsó rétegeiből fölszívják a vizet, és kiszárítják azt.”

    Bár úgy érzem, a bölcsek kövét senki sem birtokolja, egyet értek Rózsa Sándorral. Glicerint csak kis mennyiségben teszek házi kozmetikumba, és csak oldás illetve nedvesen tartás miatt. Hasonlóan az etilalkoholhoz, amihez – valljuk be – nagyon hasonlít.

    Bruchmann Zsuzsával nem értek egyet, de nem próbálom meggyőzni, mint ahogy téged is arra kérlek, tartsd tiszteletben mások véleményét itt az oldalon. Ha a szakértők nem értenek egyet valamiben, mi műkedvelők végképp ne állítsuk róla, hogy márpedig így van.

    Végezetül elnézést kérek, hogy időnként én is határozottan állítok valamit, de az oldal mégiscsak ‘Lukrécia kencéi’ Smile Ha nyitsz egy blogot, nem fogok leállni vitatkozni veled, mint ahogy Tindigó oldalán sem írogatok okosakat, és Biofeleségre is ráhagyom a Facebookon amiket ír Big Smile)) Pedig sokszor eltér a véleményem, hidd el.

    További sok sikert kívánok a hobbidhoz, és egy saját oldalt, ahol kibontakozhatsz. Smile

    Lukrécia

  • Ribizli szerint:
     
    2014. 05. 18. 13:12

    A minap volt egyébként egy Márkafüggetlen Hatóanyag Szeminárium, ahol Bruchmann Zsuzsa szerint 29%-ig lehet anélkül alkalmazni a glicerint, hogy elvonná a bőrből a nedvességet! Ettől függetlenül én csak 5-7%-ban szoktam használni, de ki kellene próbálni, hogy milyen érzés a bőrben a 29%!
    “bőrnek viszont kétséges, hogy jót tesz-e, ezért kell csak kevés százalékban használni” – ezt a gondolatmenetedet nem igazán értem! Én ha valamiről úgy gondolom, hogy kétséges, hogy jót tesz-e a bőrnek, akkor még kis százalékban sem fogom beletenni a krémembe! A “kell” szót meg végképp nem értem: ki kényszerít rá?… Semmi sem kötelező az otthon készíthető kozmetikumok világában, csupán javaslat, lehetőség. Leszámítva a tartósítást, mert azt viszont tényleg meg kell csinálni!

  • Ribizli szerint:
     
    2014. 05. 18. 12:55

    Kedves Lukrécia!

    Markovics Verát személyesen ismerem, valóban profi, hozzáértő szakember, de olyat nem ír a cikkében, hogy a glicerin nem nedvességmegkötő! Nem gondolom, hogy bármelyik anyag olyan intelligens lenne, hogy el tudja dönteni, hogy hol van a víz, és ez alapján válogasson, hogy hol szeretné megtartani a vizet: a bőrben vagy a krémben! Sajnos azt kell mondanom, hogy tévedsz, azért kell kis mennyiségben használni, mert mert ha csak kis mennyiségben van jelen a krémben, akkor a krémből fogja elvonni, és a bőrben megtartani a vizet. Ha viszont sok glicerin van benne, akkor már több vizet fog megkötni, és ha nincs elég víz a készítményben, akkor (mivel máshonnan nem tud további vizet “szerezni”) a bőrből fogja elvonni a nedvességet! Olyan ez, mint az ozmózis, csak fizika az egész, nincs benne semmi hókuszpók, hogy honnan szereti elvonni a vizet! Onnan, ahonnan talál magának, ennyi!

  • szerint:
     
    2014. 05. 15. 20:12

    Szia,

    kedvenc kozmetikus-íróm cikkét ajánlom figyelmedbe: http://kencefice.wordpress.com/2011/04/27/gyors-segitseg-szaraz-borre/
    A glicerint nem sorolja fel nedvesség megkötőként, ugyanis ez a krémben köti meg a nedvességet, a bőrnek viszont kétséges, hogy jót tesz-e, ezért kell csak kevés százalékban használni.

    L

  • Ribizli szerint:
     
    2014. 05. 15. 13:51

    Kedves fannihu!
    Csupán olajokkal, shevajjal valóban nem szabad a bőrödet kenegetni, a lényeg a nedves bőrön van! Mindenképpen nedves/ vizes bőrre kell kenni,m ert ekkor fogod hidratálni a bőröd! Az olajoknak van némi nedvességmegkötő hatásuk, és ha nem kapnak kívülről nedvességet, akkor belülről, a bőrből vonják el, ezért ha csak magában az olajokkal kenegeted a bőröd, akkor kiszárítod velük! A többit Tökmag anyu jól leírta!
    Még egy gondolat: a glicerin, hialuronsav valóban jó nedvességmegkötő, de csak akkor ha van víz a készítményben, és kellően sok! Különben kiszárítj a bőrt! A glicerin max 6-7%-ban lehet a krémben!

  • fannihu szerint:
     
    2013. 12. 17. 14:53

    Kezdetnek nagyon jo, koszi Smile

    a borom eleg szaraz, es mar neeeeeegyven eves vagyok… weep

    ez a vizmegkoto anyag erdekel – bocsi a kezdo kerdesert – de akkor ez belekoti az anyagot a borombe? vagy azert kell, hogy ne parologjon el a viz a krembol? Struggle hogy mukodik ez? Question

    szivesen olvasok interneten, ha linket tudtok ajanlani, nagyon jo az is.

    koszi

  • Tokmag anyu szerint:
     
    2013. 12. 16. 18:06

    Kedves fannihu!

    Felejtsd el, amit a kozmetikusod mondott. Ő ebből él, hogy a kemikáliákat keni az emberek arcába, bőrébe, és persze, ha természetes alapanyagokat használna, lehetséges, hogy előbb utóbb tönkremenne, hiszen a természetes olajok, zsírok, vajak drágábbak. Na meg persze, ha csakis természetes eredetű kozmetikumokat használnál, lehet nem lenne rá szükséged. Wink
    Az olajokat, vajakat a komedogén index szerint is csoportosítjuk, így lehet eldönteni, hogy melyik olaj/vaj melyik bőrtípusra való. Ha zsíros, pattanásos, mitesszeres bőröd van, olyan vajat válassz, ami 0 komedogén indexű, de maximum 2 -es. Pl. ami zsíros bőrre jó: gránátalma mag olaj, SHEAVAJ, szőlőmagolaj, kendermagolaj, napraforgó olaj, andiroba olaj.
    Hidratálás: minden bőrtípust hidratálni kell. A bőr víztartalma az évek múlásával csökken. Mit tehetünk azért, hogy hidratált legyen? Például inni kell sokat, ügyelni a levegő nedvességtartalmára. Ha nyúlós, petyhüdt a bőröd, az vízhiányt jelent.
    Hogyan lehet hidratálni a bőröd? A hidratáló krémek nevében már benne van a tartalma: a víz. A víztartalmú krémek feladata, hogy a bőr vízhiányát pótolja. Ehhez azonban mindig szükség van valamilyen vízmegkötő anyagra, úgy mint pl. hialuronsav, glicerin, aloevera, tejsav, sorbitol, stb., stb.
    Nyáron népszerűbben a víztartalmú krémek, télen viszont jobbak a magasabb olajtartalmú, zsírosabb kozmetikumok.

    Egyelőre ennyit tudtam összeszedni, de biztos vannak itt még jártasabbak, akik többet tudnak segíteni! Smile

    Üdv, Tökmag anyu

  • fannihu szerint:
     
    2013. 12. 16. 15:16

    A kozmetikus jol leszidott, hogy miert kenegetem magam sima shea vajjal Cry (nem csak azert mert nem partolja a termeszetes dolgokat), azzal magyarazta, hogy az nem hidratal. Merthogy a zsirral-vajjal-olajokkal jol eltomitem a porusokat, es csak rosszabb lesz, sima kemia. Hat eleggel ossze vagyok zavarodva Question

    Na most akkor valaki kerem szepen magyarazza el nekem, hogy hogy van ez, a viz meg a zsirok, a porusok, es legfokepp mitol hidratal egy krem…
    Ha csak valami jo linket tudtok ajanlani, az is jo.

    koszonom

  • nikimano szerint:
     
    2013. 11. 17. 21:04

    Jó ötlet, Biofeleség! Tökmag anyu, tudom, sajnos…igazából nekem mindegy, milyen eredetű. Babi, ha neked beválik, jó neked Smile

  • Biofeleség szerint:
     
    2013. 11. 17. 20:35

    Kedves Nikimanó,
    A természetes kozmetikumok nem hipoallergének. A természetes anyagok, kivonatok, illatanyagok okozhatnak allergiás reakciót. Ez nem a márkától függ, hanem a személyes érzékenységtől.
    Ha viszont te ilyen érzékeny vagy, akkor keresned kellene egy természetes(ebb) összetételű krémet amit naponta is tudsz használni, és azt szinezni “mica” porok (ásványi színezők) keverékével.

  • Biofeleség szerint:
     
    2013. 11. 17. 20:30

    Ha már emlegetjük, akkor hozzáfűzném hogy a BB Cream nem egy egyszerű hidratáló krém ami színt ad, hanem sokkal komplexebb, eredetileg a BB Cream a műtéti hegek illetve az égési sérült bőr hegeinek a befedésére és védelmére szolgált a bőrgyógyászatban, s ebből csináltak divatot. Egyrészt elfedi a bőrhibákat és egyöntetűvé teszi a bőrfelszínt – s ezeket ugyebár szilikonok nélkül nem tudná, másrészt fényvédő hatású.
    Kedves Babi,
    Amit te kreáltál az nem egy BB Cream hanem egy egyszerű színezett hidratáló, amit készen is lehet találni már igen jó összetétellel. Például az Alverde alapozói sem mások mint színezett hidratáló krémek.

  • Tokmag anyu szerint:
     
    2013. 11. 17. 16:59

    A limonene és a linalool egyes illóolajok alkotórésze… (levendula, citrusfélék)
    A termékeken csillaggal jelölik az esszenciális eredetűt, csillag nélkül a szintetikusat.

  • babi926 szerint:
     
    2013. 11. 17. 14:42

    Megértem, sajnos ilyen az élet, nem mindenkinek jönnek be az alverde termékek, de nekem egyenlőre beváltak, de egy natúr alapkrémmel és némi pigment por vagy nemtudom minek nevezik igazából még inkább “természetes” kozmetikum állitható elő belőle. Smile

  • nikimano szerint:
     
    2013. 11. 16. 21:16

    hát, én megértem, az alapozóról hasonlóak a tapasztalataim és én is szeretnék vmi színt adni a bőrnek…de alverdéről annyit, hogy nekem nagyon csúnyán bekattant a bőröm több terméktől is. én már kerülöm, hiába akartam én is egy jó, olcsó, natúr márkát…nem jött be. samponjai nagyon irritálóak, deo nem használt, arckrémek pedig pattanásosítottak és irritáltak (Limonene és Linalool vhogy szinte mindenbe van, pedig nagyon rosszak, és sok alkohol). szemspirál egy nulla…sajnálom, hogy le kell húzzam, de így volt Frown

Mondd el te is a véleményed!

A hozzászólás írásához kérlek lépj be. Ha nem vagy még tag itt regisztrálhatsz.